Waarom word er aangeraden om windows op de minst grote harde schijf te installeren? de meeste programma's moet je toch op de c schijf installeren?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software
ronron1212
12 jaar geleden
De c schijf is toch ook meestal de grote schijf.

Het beste antwoord

Dan gaat het opstarten sneller als er weinig opstaat op die schijf en tevens zal de algehele werking van de pc beter blijven als de de startup en de rest gescheiden houd.

En nee, je kunt bijna in alle programma's met het installeren aangeven op welke schijf deze geinstalleerd moet worden, dus je kunt partities maken, neem je voor C (opstart) bijvoorbeeld 30GB max en de rest maak je een andere schijf (partitie) van, dit zal de werking van de pc zekers ten goede komen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Partities op dezelfde schijf helpen niet; de schijf heeft maar 1 kop die over dezelfde schijf beweegt. Meerdere fysieke harde schijven helpen wel om de performance te verbeteren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je toch verkeerd. En gedeeltelijk gelijk.
Het is zekers beter om meerdere schijven te hebben en dit op te delen, maar een partitie C voor start up en een andere voor de rest heeft zekers wel een positieve invloed op de werking en startup van de pc.